Estafette versie 2001

Heeft u bij de leerlingen de nieuwe AVI-toetsen en de DMT (nieuwe normering) afgenomen, gebruik dan deze eenvoudig tool ‘aanpakbepaling’ om het resultaat te vertalen naar een aanpakadvies.


Zo werkt het

  • Stap 1: Selecteer het toetsmoment: wanneer is de toets afgenomen?
  • Stap 2: Selecteer het beheersingsniveau: wat is het hoogste AVI-niveau dat de leerling op beheersingsniveau heeft gelezen?
  • Stap 3: DMT-score OF selecteer het vaardigheidsniveau:
    Geef het toetsgegeven aan dat de leerling heeft behaald op kaart 3 van de DMT-toets.
    Hierbij kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:
    - 1. U vult de DMT toetsscore van de leerling in. (Dit is het aantal goed gelezen woorden.)
    - 2. U vult het vaardigheidsniveau van de leerling in. (Met de tabel in de Cito toetsklapper kunt de toetsscore vertalen naar een vaardigheidsniveau: A t/m E)
  • Stap 4: Klik op ‘Bereken aanpak’.
    Wanneer u op de knop ‘Bereken aanpak’ klikt, geeft de tool een aanpakadvies.
  • Stap 5: Bepaal het leerstofpakket waarmee de leerling gaat werken.
    Met welk leerstofpakket de leerling gaat werken is afhankelijk van het aanpakadvies:
    - Aanpak 4: leerstofpakket op hoogste AVI-beheersingsniveau
    - Aanpak 3: leerstofpakket op hoogste AVI-beheersingsniveau
    - Aanpak 2: leerstofpakket op hoogste AVI-beheersingsniveau
    - Aanpak 1: leerstofpakket op hoogste AVI-instructieniveau

Deel met anderen

Nieuwe Cito-toetsen

Vanaf januari kunnen scholen gebruik maken van de vernieuwde AVI-toetsen. Ook is de normering van de DMT-toets aangepast.

Download hieronder het advies over de nieuwe toetsen in combinatie met Estafette versie 2001.

Bekijk ook

www.zwijsen.nl/navigator